måndag 2 juni 2014

Ja, jag har nog blivit knäpp....knäppare

Somnade toksent igår efter renskrivande som satte igång maskineriet där uppe igen (toksent för mig är vid ca 22.45).
Jag ställde klockan på 05.00 då jag skall jobba som idag men klockan 03.50 blev jag väckt av en liten valpflicka som tyckte "blir det inte roligare än så här, händer det inget mer kul i livet".....eller så hittade hon helt enkelt inte det bästa mjölkbaren.
Vid 4 var jag uppe och släppte ut hundarna, vad ser jag när jag tittar ut.......Humlan (som vi kan ha minst sagt roligt åt på instuktörsutbildningen då hon inte har något som helst intresse av leksaker eller lekar) spatserar ut på gräset, hugger den nya leksaken och springer iväg med en attityd av att det är HON som äger världen nu, samtidigt som hon tittar rakt mot mig :)
Eftersom vi nu har blivit inmatad gång på gång att det är så viktigt med de spontana initiativen så vad gör man inte.......ut i trosor och pyamaströja och ett vilt hejande från matte som springer, hoppar och stojar med en Humla som tyckte det var skitkul och "detta gör vi om imorgon samma tid matte"........men imorgon tror jag nog att jag släpper ut hundarna med ryggen mot fönstret, om inte annat så för grannarnas skull ;)

Ha en fantastisk tisdag!



6 kommentarer:

  1. Haha :D, hade gärna varit din granne imorse, hade helt klart varit uppiggande syn ;)

    Ha en bra dag vännen och kram på dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej du Nettan, det kan jag lova att du inte hade velat vara :D

      Må så gott!
      Kramar <3

      Radera
  2. Den synen skulle man vilja sett, ha ha ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Susanna, det hade du inte.....eller jo, det såg nog ganska roligt ut :D

      Radera
  3. Hahaa, håller med Nettan ;)

    Hoppas du orkar stå upp resten av dagen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga problem Nina, nästan normal sommartid att vakna för mig :D

      Kram

      Radera