fredag 11 juli 2014

Trots att veckan inte är slut

.....så gör jag en lite sammanfattning på vad som hänt.

I måndags åkte vi till Frölunda för att röntga Humlan....fina, goa, trygga Humlan skötte sig så bra.

En trött flicka innan det var dags att läggas upp på röntgenbordet
 
 
Direkt efter veterinären så körde Mikael mig och Julia till Liseberg där vi åt en fantastiskt god middag på Stjärnornas krog innan vi satte oss och njöt av genrepet av "Lotta på Liseberg"
 
Jodå, lite ljummet regn fick vi allt
 
Klockan 14.30 i tisdags var jag, Julia och Leo på äldreboendet Limagården med Mini, Humlan och Toya.
Gissa om vi var populära där!
Vi har pratat om att ev. ha en stående tid där jag tar när några hundar för klapp, mys och skratt.
Att se denna lycka i de äldres ögon när dom sitter och gosar med hundarna är såå härligt.
Julia tog en hel del kort som hon skulle skicka till mig, men nu for hon iväg till Italien utan att ha skickat dom.....jag kanske skall försöka bryta mig in i hennes dator och stjäla några?! ;)
 
I torsdags kom Humlans röntgen resultat som inte blev sämre än HD A och ED UA (sedan tidigare så har hon även Patella UA), så nu börjar letandet efter en lycklig hane som förhoppningsvis kommer att bli pappa till hennes blivande kull :)
 
Igår, fredag var det då dags för Tvååkers utställning dag 1. Jag jobbade som vanligt på plats, men ställde även Baly på hans första off. utställning på hemmaplan, och där fick
han.....verygood?! :D ......Ja, ja, så kan det vara, han var iaf superduktig och det är det viktigaste :)
I eurasier-ringen blev det som följer:
Kitune's Lovely Onza Excellent, Jkk 2 med CK
Kitune's Lovely Freja Excellent, Jkk 3
Kitune's Jill Johnson Excellent, Ukk 2
GRATTIS ALLA DUKTIGA HANDLER OCH ÄGARE!!
Bilder från utställning kommer :)
 
Så igår kväll träffade vi Pom pom (Kitune's Lovely PomPom) med familj som är här på västkusten på en semestertripp.
Det blev en mysig stund vid havet där killarna fiskade krabbor, hundarna gick och spånade och vi pratade och bara njöt :)
 
Syrran Lexit fick inte nöjet att träffa brorsan annat än genom stängslet då lilla fröken är i slutet av löp
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Härliga bilder och härlig vecka :) Och dessutom så har ju Jacksonkullen fyllt tre år :D Önskar dig en fortsatt mysig kväll!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Ja, dom har ju det, hoppas han blev firad ordentligt ;)

    Kram

    SvaraRadera