torsdag 30 april 2015

Valborg

Igår jobbade jag till kl 13.30 och sedan begav jag mig till gymmet.
Strax innan kl 20.00 åkte vi till Bua för att sluta upp med en massa människor och tåga iväg till Båle för att fira in våren.
Främst i paraden marscherade dessa duktiga ungdomar

När facklorna var tända vandrade vi iväg

Jodå, mycket folk var det (klicka på bildern för att förstora bilderna)
 
Väl framme vid majbrasan så slängdes facklorna i elden
 
Det blir verkligen tokvarmt av elden, men Leo hade en (som han tyckte) superbra lösning på detta :)
 
Medan kören sjöng in våren så sprakade elden
 
Strax innan 21.30 började vi gå tillbaka
 
Vi hittade den absolut bästa platsen för att sedan se fyrverkerierna

 
 
Så var denna valborg slut och idag tror jag att jag tar en tur till vackra Tjolöholm och hejar på Kitune's-hundarna som ställs där :)
 

 
 
 
 
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar