fredag 17 januari 2014

Svettig tur till veterinären

Det är väl klart att man skall välja en dag som denna att åka till veterinären.
Snön yr, det blåser som bara den och många kör som idioter på motorvägen vilket resulterade att vi blev stående i 35 minuter strax norr om Falkenberg där det hade hänt olyckor åt båda håll.
Ni som känner mig väl vet ju att jag är alltid noga med att hålla tider, så därför hade vi även avsatt extra tid på bilresan för ev. olyckor i "ovädret"......men jag ringer veterinären och talar om läget och sedan var det bara att hoppas att vi skulle komma i någorlunda tid så hundarna kunde kollas (JAG VILL JU VETA).

Vi kom inspringande med Kompiz, Baly och Humlan endast fem minuter försent.

Jag droppade Baly och Kompiz ögon i två omgångar med fem minuters mellanrum däremellan skrev jag alla papper inför patella och ögonlysningen.
Hundarna tog allt med ro, mina godingar!


Så var det våran tur och Baly var först på tur.
Han är så söt, får han bara hålla framtassarna i handen på någon så kan man näst intill göra vad som helst med honom och......både ögon och patella så jättebra ut!!! :)
Efter detta fick han även hans ettårs vaccination.

Så var det Kompiz tur som allra helst vill vara i famnen (henne skulle man kunna gå runt med i "famnen" utan att hålla i henne, hon håller fast sig själv <3).
Även hennes ögon och patella såg strålande ut!!! :)
Så duktiga båda två som satt helt stilla hela tiden (Baly med framtassarna i mina händer såklart)....när man ögonlyser så släcker man ner helt och sedan tittar veterinären på mycket nära håll med lampa och typ förstoringsglas.

Så var det bara Humlan kvar!
Chipet skall alltid läsas av innan undersökningen, veterinären och djursjukvårdaren provar med en, två, tre, fyra, FEM chipläsare och flera gånger med varje, men hittar inget chip!
Men dom har ju läst av det på Viskadalens både vid 12 veckors ålder och senast när hon tog 1-åssprutan?!
Tillslut började jag tveka på mig själv....läste dom verkligen av det på Viskadalen??
Dom provar att läsa av en sista gång innan dom skulle få sätta ett nytt chip, då det plötsligt plingar och chipet går att läsas av (och det satt exakt där det skulle :) ).
GÖTT, inte kul om hon hade gått runt med två chip som skulle läsas av :)
Inte nog med att dom hittade detta som hade även Humla Patella UA!!!!!! :D

Hundarna fick jättemycket beröm för att dom var så coola :)

Som ni säkert förstår så sitter vi nu med ett leende på läpparna påväg hem för att fira dagens resultat!!

10 kommentarer:

  1. Stort grattis till superresultat :)

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nina!
      Nu blir det förhoppningsvis snart små Kleinvalpar ;)

      Radera
  2. Stort gtattis till alla fina resultat :D

    SvaraRadera
  3. Grattis till de fina resultaten!!! :)
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska hundar, grattis till er alla!!! :)
    Fira på och ha det så fint i helgen!
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Camilla!
      Ja, jag är så glad och stolt över de små :)

      Radera
  5. Vilken lycka!, stort GRATTIS! :D

    SvaraRadera