tisdag 16 juni 2015

Ringträning, Nickie

Då har jag kommit hem från dagens ringträning i Varberg.
Jag hade med mig Nickie så träningen idag bestod av att hålla oss en bit ifrån och försöka få henne att fokusera på mig istället för de andra hundarna.
Vi tränade kontakt samt skvaller (hon får titta på en hund men skall sedan söka min kontakt utan utfall eller skäll för att bli belönad).
Det blev en del utfall (dessa kan tyckas se och låta hemska, men de gånger jag fått möjlighet att gå fram till hunden hon gör detta emot så hälsar hon vänligt?!).

Nu är frågan, skall jag ta med henne imorgon igen, eller någon av de andra....hm, vi får väl se.

Underbara lilla toka vad jag vill att det skall fungera med hundmöten

2 kommentarer:

  1. Skrämma bästa försvar tänker Nicki.. 😁

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaa, det är så hon tänker lilla fröken ;)

      Radera